Pasaréti Rózsafüzér Kör

Bemutatkozás

Pasarózsa - Rózsafüzér Társulat 


Mennyi időt szánsz egy nap az Istenkapcsolatodra, az imára?

Azt tapasztaljuk, az elmélyült emberi kapcsolatok kialakulásához időre van szükség. Miért lenne ez másként Isten vonatkozásában?

Ha a nap 24 órájából, 10 órát dolgozol vagy tanulsz, 8 órát alszol, a fennmaradó 360 percből

vajon rászánnál-e tízet Istenre? Milyen kevésnek tűnik tíz perc! Mégis nagyon tudatosan

meg kell küzdened - nap, mint nap - azért az időért, amikor Istennel vagy kapcsolatban:

imádkozol!

Rózsafüzér Társulatunk 2016 nyarán indult tizenöt fővel, azóta - Istennek legyen hála - több, mint százan lettünk.

Ha csatlakozol a Pasarózsa - Rózsafüzér körhöz, vállalod, hogy naponta egy tized rózsafüzért

mondasz - akkor és ott, amikor neked alkalmas: egy Miatyánkot és tíz Üdvözlégyet, valamint

egy Dicsőséget és a Fatimai fohászt (Ó Jézusom...). Ez lassan mondva nagyjából hét-tíz percbe

telik. A napi tizedrózsafüzér vállalása olyan jó értelemben vett "kényszer", mely segíthet

legyőzni életedben a rohanást, a zajt, vagy a lustaságot, és megteremti az

Istenkapcsolathoz szükséges időt. Ha közénk tartozol, jó érzés tudnod, hogy rajtad kívül

naponta sokan imádkozzák a maguk tizedrózsafüzérét hozzád hasonlóan, és - láthatatlanul bár, - de te is a közösség része vagy. A hónap első szombatjain pedig élőben is találkozhatsz a többiekkel a templomban, megtapasztalva a közösen mondott ima szépségét és erejét. Kérhetsz bármikor imát a többiektől, amikor úgy érzed, nagy szükségben vagy, vagy megrendít egy nehéz élethelyzet és szükséged van lelki támogatásra.

Kedvet kaptál, de ilyesmi gondolatok cikáznak a fejedben?

"Jó, jó, esetleg megpróbálnám, de mi van, ha elfelejtem, vagy mégsem működik a dolog?"

Semmi gond! Bármikor kiléphetsz, ha néhány hét próbálkozás után úgy érzed, nem ez a

megfelelő imamód a számodra, vagy nem fér bele az idődbe.

"Mi van, ha csatlakozom, de néha elfelejtem elmondani az imát?" Semmi, hiszen nem szándékosan hagytad ki! Csak kezdd újra, és tarts ki!

"Ha semmi mást nem csinálunk az imában, csak küzdünk a szórakozottság és a kísértések

ellen, az akkor is jó ima." Szalézi Szent Ferenc

Álljon itt néhány gondolat azoktól, akik már évek óta naponta mondják a rózsafüzért:

Milyen hatással van rád a napi tizedrózsafüzér elmondása?

- Megnyugtat. Örülök, hogy tehetek másokért. A rendszeres ima keretet ad a napnak és

élő kapcsolatot. Ez egy olyan vállalás, amit jó érzés teljesíteni. - Legalább megállok a napi

rohanás közben imádkozni. - Olvasva, hogy mennyi nehéz élethelyzetben lévő ember van,

eltörpül a magam gondja, hálás vagyok azért, ami van. - Edzésben tart. - Megerősít. - Jó

érzés másokért imádkozni. - Békességet, reményt ad. - Máriával közelebb jutok Jézushoz! -

Az ima lecsendesít, megnyugtat, segít abban, hogy a közbenjáró imát egyre komolyabban

vegyem. - Rendszerességre nevel. - Türelmesebb vagyok. - Lelkileg segít, pl.: hamarabb

tudom magamban rendezni a felmerülő (főleg lelki) problémáimat. - A napi imádkozás

rendszeressé vált általa. - Elmélyülést, csendességet, megnyugvást ad.

Ha csatlakoznál a Pasarózsa Rózsafüzér-körhöz, jelentkezz a pasarozsa@gmail.com címen!

Különösen is várjuk gyerekek és fiatalok jelentkezését! Szűz Mária Fatimában és

Lourdesban is gyermekeknek jelent meg. Tőlük kérte a teljes rózsafüzér napi imádkozását.

Már egy tized rózsafüzér elmondása is nagy örömet okoz az égben, és az imádkozó

lelkének javára válik. Némi szülői odafigyeléssel sok kegyelmet nyerhetünk gyermekünk és

családunk számára a rózsafüzér megismerése és imádkozása által.

+++

Részletek Szent II. János Pál pápa Rosarium Virginis Mariae című apostoli leveléből:

"A rózsafüzér mondása nem más, mint Krisztus arcának szemlélése Máriával."

"A rózsafüzér nagyon kedves imádságom. Csodálatos imádság! Csodálatos az egyszerűsége és a mélysége (...). Ugyanis az Üdvözlégy Mária szavainak mondása közben elvonulnak lelki szemeink előtt Jézus Krisztus életének fő eseményei. [...] s eleven közösségbe kapcsolnak Jézussal - mondhatnánk - az Ő Anyjának szívén keresztül. Ugyanakkor szívünk belefoglalhatja a rózsafüzér e tizedeibe mindazt, ami egy személy, a család, a nemzet, az Egyház és az emberiség életét alkotja. Az egyéni gondokat, a felebarát, s különösen a hozzánk, a szívünkhöz közelebb állók gondjait. Így a rózsafüzér egyszerű imádsága adja az emberi élet ritmusát."

"A rózsafüzér titokzatosan Mária mellé visz bennünket, aki gondosan figyelte Krisztus emberi fejlődését a názáreti házban. Ez teszi számára lehetővé, hogy ugyanazzal a gondossággal neveljen és alakítson minket mindaddig, amíg Krisztus teljesen ki nem alakul bennünk."

"A rózsafüzérrel a keresztény nép beiratkozik Mária iskolájába, hogy bevezetést nyerjen Krisztus arca szépségének szemlélésébe és az ő szeretete mélységének megtapasztalásába. A rózsafüzér által a hívő kegyelmek bőségét nyeri el, mintegy magának a Megváltó Anyjának kezéből."

"VI. Pál hangsúlyozta: "Szemlélődés nélkül a rózsafüzér lélektelen test, s mondása azzal a kockázattal jár, hogy formulák mechanikus ismétlése lesz, és ellentmond Jézus intelmének: 'amikor imádkoztok, ne beszéljetek sokat, mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy a bőbeszédűségükért találnak meghallgatást' (Mt 6,7). A rózsafüzér mondása természete szerint nyugodt, szinte késleltetetten lassú ritmust igényel, ami elősegíti az imádkozóban az elmélkedést az Úr élete misztériumairól, melyeket annak szívén keresztül lát, aki a legközelebb állt az Úrhoz, s melyekből elmondhatatlan gazdagság fakad."

"Olyan kereszténységre van szükség, mely elsősorban az imádkozás művészetéről ismerhető fel."

"A rózsafüzér elkísért engem örömben és próbatétekben egyaránt. Sok-sok gondomat bíztam rá, és mindig bátorítást találtam benne."

+++

A Szűzanyával való bensőséges látomása során kapta Boldog Alan de Rupe a szentolvasó 15 ígéretét:

1) Különleges védelmet és nagy áldásokat ígérek azoknak, akik rózsafüzéremet áhítattal mondják.

2) A rózsafüzér hatékony védőpajzs a pokol ellen, elpusztítja a bűnt és akadályozza az eretnekséget.

3) Felvirágoztatja az erényeket, elnyeri Isten irgalmát, a világ hívságai helyett az Isten iránti szeretetet és a menny iránti vágyakozást ülteti a szívekbe.

4) Aki imádság által rám hagyatkozik, nem vész el.

5) Aki elmélkedve elmélyül a szentolvasó titkaiban, nem hal meg bűnbánat nélkül: a bűnösök megtérnek, az igazak megmaradnak a kegyelemben.

6) Akik odaadón ragaszkodnak rózsafüzéremhez, nem halnak meg Szentségek nélkül.

7) Ígérem, hogy mindenki, aki szentolvasómat mondja, életében és halálában rátalál kegyelmeim teljességére és részesül a szentek érdemeiben.

8) A tisztítótűzből megszabadítom azokat, akik odaadón hűek rózsafüzéremhez.

9) Rózsafüzérem igaz gyermekei az égben különleges dicsőséget fognak élvezni.

10) Amit a rózsafüzérrel kérnek, mindent elérnek.

11) Rózsafüzérem terjesztőit minden szükségükben megsegítem.

12) Szent Fiamnál kiesdtem, hogy a rózsafüzér Társulatok tagjai életükben és halálukban testvérül kapják az égi szenteket.

13) Rózsafüzérem szeretete, nem csak az életben, de a halálban és az ítéletkor is külön érdemként segítő kegyelem - Fiam a mi Urunk által!

14) A rózsafüzérezők az én szeretett gyermekeim, és így Jézus testvérei.

15) A szent rózsafüzér tisztelete a kiválasztottság nyilvánvaló jele.

* Saját megjegyzés a 10. ponthoz: a Miatyánkból ismert lelkülettel kérjünk bármit is: "Legyen meg a Te akaratod". Isten jobban tudja, hogy mi szolgálja üdvösségünk és embertársaink üdvösségének javát, mint mi - bármilyen nehéz is néha ezt elfogadni - .

+++

A rózsafüzér története

- A rózsafüzér a keresztényeknek abból a nagyon korai szokásából ered, hogy az első hívek Szűz Máriának köszönetet mondtak mindazokért a kegyelmekért, melyeket ő az emberiségnek adott.

- Szűz Mária érdemeinek és azoknak kegyelmeknek a szemlélését, melyeket ő gyermekei részére elért, olyan örömnek tekintették, mely minden más örömet felülmúl. A Boldogságos Szűz köszöntésének ezen örömteli vallásos csodálatából származik a rózsafüzér név. A középkorban ugyanis a rózsa az öröm szimbóluma volt.

- A köszöntés formáját az evangéliumból vették, az angyali üdvözletből, és Máriának Erzsébetnél tett látogatásából, melyet mindenki ismert:
- "Üdvözlégy, malaszttal teljes, az Úr van teveled, áldott vagy te az asszonyok között" (Lk 1,28);
- "Áldott vagy te az asszonyok között, és áldott a te méhednek gyümölcse!" (Lk 1,42).
Ez az Ave Mária első része.
A 17. század elején az Ave Mária második része (Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek szent anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért most és halálunk óráján) még nem volt általánosan használatos. Az Ave befejezetlen maradt és csak a (mostani) első részből állt.

- A rózsafüzér eredetét homály fedi, de a rózsafüzérnek Szent Domonkos által való bevezetése a biztos hagyományok körébe tartozik.

- A 13-14.században terjedt el az összes társadalmi rétegben a gyöngysorok szokása is. Párizsban három műhely foglalkozott e gyöngysorok készítésével.

- A Szent Domonkos által prédikált rózsafüzér az idő múltával és az emberek hanyagsága miatt hanyatlásnak indult és csaknem teljesen eltűnt. Nem sokkal a protestantizmus vihara előtt kezdte el ismét hirdetni és újraszervezni a breton származású domonkos, Alanus de Rupe (1428-1475).

A Szűzanya többször megjelent neki gyermekével a karján; a fájdalmas passió nevében mindketten lelkére kötötték, hogy hirdesse a rózsafüzért, hogy az isteni harag következményeit elkerülhessék; és mindezt azokért a nehézségekért és kimondhatatlan bajokért, melyek Isten Egyházára, a rendre és a világra zúdulni fognak.

Alanus de Rupe a híveket a céhek mintájára szervezte csoportokba. Az első rózsafüzér-közösség 1470-ben alakult Douai-ban (Észak-Franciaország).

- VI. Sixtus pápa 1479. május 8-án ünnepélyes jóváhagyást adott ezen ájtatosságnak az "Ea quae ex fidelium" kezdetű bullában. Ez az első pápai szöveg a rózsafüzér érdekében.

- Szent V. Pius körmenetek tartására buzdította a katolikus kereszténység összes rózsafüzér-társulatát, hogy ezzel kiharcolják a keresztény sereg győzelmét az iszlám felett. A lepantói csatát 1571. október 7-én vívta az egyesült keresztény flotta (214 gálya) az Oszmán Birodalom (230 mások szerint 300 gálya) hajóhadával a Jón-tengeren, mely a keresztények győzelmével végződött. Az ütközetben a keresztények közül nagyjából nyolcezren vesztették életüket; az elesett törökök számát húszezerre becsülik. Emlékét őrzi a Rózsafüzér Királynőjének ünnepe (október 7.), melyet Szent V. Pius pápa rendelt el.

-1634 egy olasz domonkos pap, Timotheus Ricci (1579-1643) Bolognában megalapította az "Örök Rózsafüzért", melynek alapszabálya kimondta, hogy a rózsafüzért éjjel és nappal, az év minden órájában imádkoznia kell valakinek. Ez azt jelentette, hogy az évnek csak egy órájára kellett elkötelezniük magukat, melyben az egész rózsafüzért elimádkozták. A hívek elmentek a domonkos kolostorba és egy fakazettából kihúztak egy papírt, melyen a napnak vagy éjszakának rájuk osztott órája volt felírva. A siker nagy volt. Egyedül Bolognában 16-szor kellett a kazettát újratölteni, és még VIII. Orbán pápa is magához rendelt a Vatikánba egy kazettát, melyből a maga óráját kihúzta. A pápa haláláig hű maradt ehhez az önként vállalt kötelezettséghez. Az óra, amit kihúzott, az este 11 és éjfél közötti volt. Az Örök Rózsafüzér gyorsan elterjedt az egész kereszténységben, és a pápák gazdagon ellátták búcsúkkal.

- A rózsafüzér iránti lelkesedés lendülete, a protestantizmus alatt megtört. A régi tüzet Grignion de Monfort Szent Lajos-Mária (1673-1716) gyújtotta fel ismét.
Szent Lajos-Mária csatlakozott a prédikáló rendhez; belépett annak harmadrendjébe. Ez lehetővé tette számára, hogy rózsafüzér-társulatokat szervezhessen, amihez a domonkosok rendi főnökétől kapott engedélyt. Több mint százezer tagot vett fel a rózsafüzér-közösségekbe. Az ő és az általa alapított Mária Társulat misszionáriusainak buzgósága újra kereszténnyé tette Nyugat-Franciaországot. A rózsafüzérhez - bizonyos fokig bevezetőként - hozzáfűzte a Hiszekegyet, a Miatyánkot és a három Üdvözlégy Máriát.

- Marie-Pauline Jaricot (1799-1862), a domonkosok harmadrendjének tagja, Lyon-ban 1826-ban megalapította az Élő Rózsafüzért. A rózsafüzér 15 tizedből (10 Üdvözlégy Máriából) áll. Tehát találni kellett olyan 15 tagot, akik kötelezték magukat arra, hogy: l. naponta egy tizedet elimádkozzanak; 2. ezt a tizedet aszerint a titok szerint elmélkedjék végig, melyet havonta kisorsoltak a számukra.
Ez a rózsafüzér azért élő, mert a 15 tag, akik közül mindegyik naponta csak egy tizedet imádkozik, bár láthatatlanul, de mégis egymással összefonódva, együtt, mindenki javára az egész rózsafüzért elimádkozza.

- Az élő rózsafüzér kimagasló sikert ért el. 1831-től átlépte Franciaország határát és Itáliában, Svájcban, Belgiumban, Angliában, sőt még Amerikában és Ázsiában is tovább terjedt. Az Élő Rózsafüzérnek 1834-ben Franciaországban már egy millió követője volt.

- A rózsafüzér számára csúcspontot jelentett 1917. október 13-a Fatimában. Ezen a napon a Boldogságos Szűz a Rózsafüzér Királynője címmel jelent meg. És mialatt a zarándokok és kíváncsiak nagy tömege a napcsodát átélte, a három kis látnok olyan látomásban részesült, mely a rózsafüzér-titkok három részét mutatta meg:
- az örvendetes titkok megvilágítására először a szent család jelent meg: az Isteni Gyermek, Miasszonyunktól és Szent Józseftől körbevéve, megáldotta a világot;
- azután egy másik jelenet következett: a Fájdalmas Szűz oldalán a mi Urunkkal, aki azt a bíborköpenyt viselte, amibe a katonák nagypénteken öltöztették;
- s végezetül a diadalmas titkok szemléltetésére a Kármelhegyi Boldogasszony jelent meg skapuláréjával kezében.

Ezen a napon a Boldogságos Szűz még egyszer kérte, hogy a rózsafüzért naponta imádkozzák, miként ezt nyomatékos állhatatossággal minden megjelenésekor tette.

-1925. december 15-én a Szűzanya újra megjelent Lucia nővérnek a Pontevedrában (Spanyolország) konventben és azt kérte, hogy Lucia hozza nyilvánosságra és terjessze el az 5 első szombati ájtatosságot. "Hirdesd nevemben a világnak, hogy megígérem: ott leszek az üdvösséghez szükséges kegyelmekkel mindazok halálos ágyánál, akik 5 egymást követő hónap első szombatján meggyónnak, megáldoznak, elimádkozzák a rózsafüzért és egy negyedóráig társamul szegődnek az elmélkedésben."


- XIII. Leo pápa elrendelte, hogy október a rózsafüzér hónapja legyen, és azt kérte, hogy ezen hónap alatt a plébániatemplomokban a kitett Oltáriszentség előtt naponta legalább egy rózsafüzért imádkozzanak el, melyet a Szűzanya tiszteletére mondott litánia kövessen. A pápa minden év szeptemberében az egész világ püspökének levelet írt, melyben figyelmeztette őket, hogy ne mulasszák el a híveket e szertartás elvégzésére felhívni és bátorítani.

- XIII. Leó pápa szerint a rózsafüzér (a szentmise és a zsolozsma után) a leghatásosabb ima, hogy személyes megtérésünket kieszközöljük. A rózsafüzér a legerősebb fegyver a katolikus Egyház ellenségei ellen. XIII. Leó pápa gyakran visszatér arra, hogy:
- a rózsafüzért lehetőleg többekkel együtt imádkozzuk;

"Ha ketten közületek valamiben egyetértenek a földön, és úgy kérik, megkapják mennyei Atyámtól. Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek a nevemben, ott vagyok közöttük" (Mt. 18,19-20).
- a rózsafüzért kitartással imádkozzuk.

"Csak az a kérdés, hogy amikor az Emberfia eljön, talál-e hitet a földön?" (Luk. 18, 8); "Aki azonban mindvégig kitart, az üdvözül." (Mt 10,22)

+++

Pio atya fegyvere

"Egy nap az atya elmesélte az orvosoknak egy jelenését, amelyet ő álomnak nevezett:

"A kórus ablakában találtam magam. Az alatta elterülő téren hatalmas tömeget láttam gyülekezni. Megkérdeztem: 'Kik vagytok? Mit akartok?' Kórusban felelték: 'Pio atya halálát!' Bementem. A Szűz a kezembe adott egy fegyvert, amellyel legyőzhettem őket. A fegyver ötven kilométeres távolságra is elért. Az ablakból a tömegre céloztam vele. Mindannyian meghaltak. Felébredtem, majd újra visszaaludtam. Az álom folytatódott. Kinéztem az ablakon, még mindig sok ember volt ott. 'A csudába, nem haltak meg!' - kiáltottam fel. Majd megkérdeztem: 'Mit akartok? Kik vagytok?' Azt válaszolták: 'Mind keresztény fiak vagyunk.' Én pedig azt mondtam nekik: 'Legyetek állhatatosak a jóban, engedelmeskedjetek nekem, kövessetek engem és ne féljetek, senki nem árthat nektek. Megáldalak titeket.' És ekkor felébredtem"

Az orvosok egymás között azt mondogatták: 'De hát milyen fegyvert adhatott neki a Madonna? Vajon hol rejtette el? (...)'

Eltelt néhány év. Egyik este Pio atya már ágyban volt, amikor azt mondta az unokaöcsémnek (Mario Penelli, Cleonice unokaöccse, aki Pio atya unokahúgát, Pia Forgionét vette feleségül. - A szerk.):

'Hozd ide a fegyvert a ruhámból!' Az engedelmeskedett, ám nem talált semmiféle fegyvert. Így szólt: 'Bácsikám, semmi sincs a ruhája zsebében, csak a rózsafüzér. Tessék, itt van.' Majd átadta neki. Mire az atya:

'A rózsafüzér talán nem fegyver?'

Attól az estétől kezdve mindenki tudta, hogy a rejtélyes és nagy hatótávolságú fegyver a rózsafüzér volt. Amióta felfedte a titkot, a rózsafüzért fegyvernek hívta. Néha 'szablyának' is nevezte. A kezében tartotta, forgatta, a nappal és az éjszaka minden órájában. Utolsó hónapjaiban két rózsafüzér is volt nála: az egyik a csuklóján, a másik a kezében. Unokaöccse, Mario elmondta nekem, hogy az atya éjjelenként csupán néhány percet töltött ágyban. Egy széken ülve virrasztott, szenvedett és imádkozott.

Az a szék volt az oltár, amelyen az áldozati bárány csendben és elhagyatottságában oly hatalmas kínszenvedések közepette gyötrődött, amilyeneket csak Isten ismert. Az a szék volt az egyetlen tanúja marcangoló fájdalmának, haláltusájának. Az utolsó éjszakáján pedig abból a székből emelkedett fel az égbe."

Cleonice Morcaldi: Életem Pio atya közelében, Lelki napló, részlet

+++

Egyszer egy ördögűző kollégám tanúja volt annak, amint a démon azt mondta: "Minden Üdvözlégy olyan, mint egy korbácsütés a fejemre; ha a keresztények tudnák, hogy milyen erős a rózsafüzér, végem volna". Don Gabriele Amorth (a római egyházmegye exorcistája)

+++

Egy napon dr. Carlos Finley este nagyon későn ért haza. Fáradt volt és álmos, de akkor jutott eszébe, hogy nem mondta el napi rózsafüzér-ét. Nagy odaadással kezdte el, de egy szúnyog, amely állandóan a feje körül zümmögött, gondolatait másfelé terelte. Hirtelen, mintegy a Szűzanya inspirációjára, akihez imáit küldte, felmerült benne egy elmélet, ami végül is híressé tette, mely szerint a moszkitó a sárgaláz és a malária terjesztője.

+++

A nagy osztrák zeneszerző, Franz Haydn mondta csodálóinak: "ha a komponálás során megakadok, és nem érzek ihletet a folytatásra, előveszem a rózsafüzért, és imádkozni kezdek. Kis idő után annyi dallammal telítődöm, hogy le sem tudom jegyezni azokat.

+++

"Ne lepődjön meg a mélyen imádkozó ember, ha fohászkodás közben eszébe jut egy-egy kreatív ötlet, ami a szakmájával, a hivatásával kapcsolatos! (...) Én megéltem ezt: a rózsafüzér imádsághoz kötődik két találmányom felfedezése is, amelyek nemzetközi díjakat nyertek, hasznosságuk tudományosan is beigazolódott. Ezeket nem magamnak köszönhetem." Csókay András idegsebés 


© 2020 Pasaréti Rózsafüzér Kör l A weboldalt az adortech készítette I Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el